TGIF

TGIF-Thank God Its Friday!

Hej igen:)

Jag kom hem från skolan för ett litet tag sen, lång dag idag!
Medan jag sitter och väntar på att mamma ska komma hem med min middagsmat (sushi), så fick jag en underbar idé.
Jag gick ner till köket, hämtade en cola ur kylen och gick sedan tillbaka upp till mitt rum och började skriva det som du nu läser...
Det är ju som sagt fredag, så fruktansvärt skönt, och ikväll blir det mys/idol/SingStar-kväll med tjejerna och imorgon ska jag och några vänner shoppa in the city.
Jag ska köpa en klänning som jag ska ha på mig på en storslagen fest nästa helg, samt lite snyggt Pilgrim som passar till.
Jag är också på jakt efter benvärmare att ha lika väl utanpå som innanför mina älskade höststövlar.
Jag har iochförsig redan både gråa, svart och vita, men de är från föregående höst och om jag ska vara ärlig, så blev jag lite chockad över att se dem klassiska benvärmarna på höstens modeller och diverse folk i år igen!
Jag blev glad förstås, och det är därför jag tittar effter att förnya mitt benvärmarförråd inför hösten/vintern-07.
Jag ska även kika efter mysiga höstkoftor, halsdukar, hårgrejer, härligt höstsmink etc.
Jag tog precis en ny klunk av colan och kom samtidigt på att jag nu MÅSTE få berätta om några av mina senaste inköp och mina bästa tips som förhoppningsvis kommer göra hösten lite roligare!

Jag tänkte börja med att berätta om mina sjukt snygga örhängen, som jag först såg hänga från Rihannas öron i hennes (vad jag tror är) senaste musikvideo, som jag nu har köpt.
Jag jäktade runt i hela stan för att få tag på dem, med det resultatet att jag faktist hittade den lilla affären som sålde dessa.
Tre par (50 kr st, jag vet visst blir man glatt chockad?!) inhandlade jag.
Ett par stora guldringar och ett par stora silverringar, jag köpte också ett par stora hjärtan i guld.
Märket som tillverkar dem här små älsklingarna heter "Fashion Jewelry" och tjejen som sålde dem till mig hade köpt in dem till sin affär i begränsad upplaga, när hon var i New York.
Senare i höst så kommer nya modeller, kulkul:)
image2image3image4
Sedan så tänkte jag också passa på att berätta om min nyaste parfym som min mamma och pappa köpte till mig i Italien bara för några dagar sedan.
Parfymen är DKNYs allra senaste och luktar verkligen lika gott som de visar att den borde på reklamen, äpple blandat med andra superfräsha höstlukter! (Den liknar den första som kom, men när man väl har fått/köpt den och håller den i handen så både ser man och känner skiljaktigheterna!)
image5
På hösten så får man ju (iallafall jag) väldigt torr hud, dåliga nagelband och nariga läppar, men tack vare att jag läser så mycket modetidningar, följer kändisars liv in i minsta detalj och läser skönhetstips, så har jag hittat den perfekta lösningen!
The Body Shop säljer världens bästa hudprodukter, och min favorit just nu är "Coconut Body Butter", den kostar dryga hundralappen, luktar förföriskt och man blir len av den!
image6
För mina nagelband och naglar använder jag en nagelolja från Depend, den luktar apelsin och kostar ca: 69 kr på H&M.
image7
Sedan har vi läpparna, till dem så brukar jag använda Beauté Des Lévres "Tutti Frutti", Carmex Lipbalm eller Rosebud "Minted Rose".
Dessa kan man få tag på genom internet, NK eller andra stora varuhus som säljer smink.
image8

Nu kommer mamma med min efterlängtade sushi, så jag känner att det får räcka så här för idag, jag återkommer imorgon.
Ha en underbar fredagskväll älsklingar, puss!

Dagens motto: BeWhatUWear!

Kommentarer
Postat av: frida

Kul att du har startat en blogg gumman, jätte bra =)

2007-10-13 @ 00:30:26
URL: http://fridaek.blogg.se
Postat av: Elica

Hej Elin!
Du måste säga vart du köpt dom där örhängena, jag har letat ÖVERALLT. Har du adressen till butiken? :)

2007-11-06 @ 16:37:30
URL: http://elica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0